lördag 19 februari 2011

Creep Days


Ok, dubbelpost idag verkar det som. Lyssna, när mina/era "vänner" på facebook fortfaranade lägger upp låtar och videor med Salem och Crystal Castles (ehhh, 2007 liksom) kan det ju vara skönt att komma hit och konfronteras med lite ny epic shit, eller hur? Det här är 1) en sjukt bra låt och 2) en ännu sjukare video. Jag vill typ få barn med de hära. Fatta, det skulle bli värsta ubermenchen? Iaf, jag vill fan flytta in i den här låten/videon. Du kan ladda ner EP:n här med tillhörande remixer, bla av Azari & III som jag har lagt upp en fantastisk video/låt med tidigare (ops, länken har tagits bort, ok, du kan se Hungry For The Power här, cencurerad tyvärr. Fuck you, youtube).
[Edit. Ok, tydligen var det här tydligen old news redan. Har jag tappat det? Pinsamt.]
[Edit 2. XX! Arrrgh. Jag är tillintetgjord. Jag kommer att hänga mig nu. Adjö.]
[Edit 3. Alltså, jag fixar inte sådant hära. Världen rämnar.]
[Edit 4. Why oh why?!]
[Edit 5. Långvården nästa. Fuck.]
[Edit 6. Som tur är finns Wacka Flocka och plockar upp spillrorna, shoot first, ask questions last, that's how these so called gangstas last]
[Edit 7. Note to self, blogga inte när du är full]
[Edit 8. Lyckan, kvällen, livet. Allting förstört]
[Final nykter edit. Äh, det är ju fortfarande en störtbra låt. Skitsamma om jag var lite sen att upptäcka den och skitsamma ifall det är någon från sabla XX som gör guest vocals. Aja.]

9 kommentarer:

NadjaInAbsurdum sa...

haha, den här fikiva personen som kanske skulle kunna bo på fd. Knivsöder skriver extremt roliga credd-ängslightes edits!

Panzerfaust sa...

Well NadJa, ibland handlar det om att, så att säga, bjuda på sig själv lite. Skulle du på fullaste allvar kategorisera mig som ängslig?

calle sa...

Såså, ta det lugnt nu. Om det är till någon tröst så hade jag inte sett videon förut.

NadjaInAbsurdum sa...

Jag har inte tänkt på dig som cred-ängslig förut, men efter vårt samtal IRL i lördags ang. detta inlägg börjar jag undra.
Även efter att jag bad dig motivera din avsky mot XX och fick svaret: "De ser så töntiga ut".
Man brukar ju ofta säga att tykna personer i själva verket är rädda, (och här syftar jag på att hela Bronken-bloggen har en ganska tyken framtoning), men själv anser jag att det är dagispsykologi, i nivå med att säga: "Han drar henne i håret eftersom han är kär i henne". Men kanske du ändå är så tyken för att du är ängslig? ;)

ps Calle, det Love and Rockets vi diskuterade i tidigare kommentarer är alltså den tecknade serien, av Hernandez Brothers, (finns ju även ett Love and Rockets band, som tydligen tagit sitt namn som en hommage till serien.)

calle sa...

Pheeew...det känns bättre. Daniel Ash verkar ju vara en egen fetisch på sina håll. Tack Nadja.

calle sa...

Vet inte hur kreddigt det är med tjeckisk elektronik, men testa TABLE vettja:
http://www.amdiscs.com/?page_id=26

Ladda ner (länk längst ner på sidan), lyssna på Coming Soon & håll med om att det är riktigt fantastiskt.

Panzerfaust sa...

Njae.

Kaffet sa...

haha, XX jävla tönt

Panzerfaust sa...

haha, kaah jävla tönt.