söndag 8 november 2009

Porr porr porr!


Ok, jag tänkte för ett tag sedan att jag skulle skriva någonting om Rammstein och deras porriga video, "Pussy" , men sedan blev jag uttråkad så jag orkade aldrig. Rammsteins enda förtjänst måste vara att dom en gång var med på soundtracket till "Lost Highway", förutom det anser jag inte att dom är existensberättigade. När det gäller att slänga in lite porr i olika sammanhang är dom inte ensamma, för ett par år sedan var det ett italienskt(?) streetwearmärke som gjorde pr för sin kollektion i form av en porrfilm där man i de olika scenerna kunde klicka på deltagarnas kläder för att få information om vad det var för plagg osv. Det gjorde iaf intryck på mig den gången. Även ifall man kan tycka att det såklart var ett billigt knep så var det iaf lite inovativt, på den tiden åtminstone. Numera känns det mest uttjatat och inte alls särskilt provocerande och Rammstein känns bara väldigt väldigt gamla.
Iaf, vad jag egentligen skulle komma till med det här inlägget, när jag såg den här videon "Hungry for the Power" med Azari and III så tänkte jag först tråkig låt, tråkig video, billiga knep. Men jag hade fel, videon är genial, låten grym. Jag har spelat den säkert tio gånger denna söndagsmorgon redan. Se den från början till slut, du kommer inte att bli besviken:

Inga kommentarer: