söndag 13 februari 2011

The Mighty Boosh!


Jag har varit bortrest. Har ni saknat mig? Jag har två saker som jag vill dela med mig om, det ena är att jag inte har ätit på ca 24 timmar. Min mage är asdeffad och det lovar väldigt gott inför beach 2011. Dessutom gör det mig lite grinig. Det andra är att jag är innne i en inspirationsdipp, dvs jag har inget vettigt att dela med mig längre. Det brukar hända när jag varit tvungen att återvända till min torftiga och lätt patetiska vardag. För det tredje får jag ju ändå ingen kärlek längre, förutom från han småbarnspappan. Jag investerar sjukt mycket känslomässigt kapital i den här bloggen och får som vanligt inget tillbaka. Jag ska skapa en ny blogg med bara inspirationsbilder istället. På tumblr eller vad det kallas. Det är det som kidsen har numera. Det vet du.

11 kommentarer:

I'M A BLOG BUT THATS OK sa...

tjenixen jesper. det var ett jävla tjat om att du inte får nån uppmärksamhet för vad du skriver.

egentligen ville jag bara säga att jag har skrivit en mängd nya inlägg som du kan håna mig för.

tjenis / Emmy.

calle sa...

Hoppas resan gick bra.

/Daddy-o

Panzerfaust sa...

Emmy, du tar ju ändå bara bort mina kommentarer på din blogg? Dessutom har jag inte två miljoner kinesiska läsare som du.


Calle, ditt stöd är ovärderligt.

Unknown sa...

ja sjukt osexigt jeppe, sluta gnälla om uppmärsamhet. Kom över t Tumblr och och skapa en blog som heter "fuckyeahnorskdödmetallochämnen somfräter.tumblr.com" istället

Panzerfaust sa...

Jag får gnälla precis hur mkt jag vill på min egen blogg. Det är just det som är syftet med den, att gnälla över saker. Annars hade jag inte kunnat upprätthålla en så fläckfri fasad irl. Jag är närmast sjukligt positiv. Och sluta kalla mig för Jesper och Jeppe, ni har uppenbarligen tagit fel person (dessutom är det ett brott mot PUL).

Nadja sa...

Jaha så jag får inte gnälla på gnällandet på din blogg, men du får var hur syrlig som helst på min? Nä det håller inte Sillstryparn'!
Ps jag kallade dig inte "Jeppe" som i Jesper utan jeppe som i "figur, typ, gynnare, kurre, snubbe, karl, kille". http://www.synonymer.se/?query=jeppe

Panzerfaust sa...

Syrlig? Jag konstaterade bara att många namedroppar Love and Rockets utan att egentligen veta vad de pratar om?

Samma sak med stackars Emmy som verkar hata min guts numera. Jag konstaterade bara att när det gäller gentrifiering av ett område är du förmodligen en del av problemet. I Hornstull tex, där jag rent hypotetiskt skulle kunna bo, ser man ibland lappar uppsatta med texten "bevara knivsöder". Det är så jävla ironiskt att jag inte ens själv hade kunnat komma på något så ofantligt komiskt.

Men jag tycker såklart att ni båda är toppen och uppskattar verkligen era kommentarer.

calle sa...

Men vafan? Hur har jag missat Love & Rockets? Varför vill man namedroppa dom?

OK, Bauhaus fattar jag (dagens låt: Passion of Lovers) men allt post-Bauhaus har ju i princip med något enstaka undantag varit complete & utter toilet.

Panzerfaust sa...

Det var jag själv som jag syftade på, jag namedroppade nämligen love & rockets redan i det här inlägget och jag egentligen aldrig orkat läsa eländet, mest browsat: http://bronkenbloggen.blogspot.com/2010/05/fight-highlight-nick-diaz.html

Tja, Bauhaus. Jag gillar också sån där gammel-goth. Jag förutspår att gammelgothen kommer att komma tillbaka 2012; blont tuperat hår, trenchcoat, solglasögon och tillhörande motorcykel. Tänk liftaren/streets of fire.

NadjaInAbsurdum sa...

Förlåt jeppe (obs fortfarande som som i gynnare, kurre. (Kurre WTF?!!))
Jag avslöjade visst att jag inte lusläst dina inlägg... Men du har helt rätt, Diaz är väldigt lik en Hernandez-karaktär!
Jag gillar hur du målar upp en fiktiv karaktär, som inte heter Jesper och som eventuellt skulle kunna bo i Hornstull...

calle sa...

Kör in tungan i underläppen & vråla: GOOOOOOTH!

Har underskattade terapeutiska kvaliteter.