måndag 29 november 2010

I Stockholm 2010

Ok, nu är jag inget modeorakel på något sätt, men det råder väl en slags typ skoggshuggaretrend just nu, eller hur? Jag var i Japan för två år sedan och tänkte att "ok, nu blir det fan cutting edge vad som är trendigt etc" men alla butikerna var sprängfyllda med rullmössor, dunvästar, jackor gjorda i filt, Uggs, Red Wing, flanellskjortor, jeansjackor med pälskragar etc. Jag visste inte vad jag skulle tro. Jag antog att japaner innerst inne inte brydde sig så mkt om vad som var inne för tillfället utan istället helst av allt klädde sig i dunväst oavsett trender etc. Så fel jag hade, nu två år senare svämmar Stockholm över av skogshuggarkläder så allt jag iakttagit var såklart supertrendigt. Iaf, butiken Unionville öppnar snart i Stockholm och de har bla lagt upp följande "inspirationsbilder" på sin websida. Det här är alltså Stockholm. 2010. Är det bara jag som tycker det här är stor humor?


7 kommentarer:

calle sa...

Ska skutta förbi där i JoBoxers-outfit. SoFo kommer aldrig att fatta vad som hände.

(Eventuellt att någon stackars hipster impulsköper ett par hängslen för säkerhets skull.)

Fula Edith sa...

Haha nej det är inte bara du som tycker det är roligt att stockholms snubbar snart skall ut o rulla timmer ner för Götgatan i dunväst.

Kaffet sa...

jag förknippar det bara med smuts. Den där smutsen som hänger ut på den tredje bilden, ur den röda väggen. Vad är det för smuts? Gammal tvätt

Panzerfaust sa...

Jag skrev en kommentar tidigare men tog bort den direkt för den kändes så pretentiös. Iaf, det är lustigt hur Sveriges glesbygdsfientligaste del plötsligt vurmar för glesbygden, eller åtminstone en kuliss av glesbygd. Som tur är varar det inte länge, jag förutspår att nästa trend kommer att vara extremt urban, typ cyberpunk a la Bladerunner.

Gnuj Nitam sa...

antagligen bara du ja, så jävla ospännade och menlösa observationer som det här finns knappt inte...

Panzerfaust sa...

@Gnuj Nitam
"ospännande och menlösa observationer". Dude, det var den bästa sammanfattningen av den här bloggen jag läst någonsin.

Panzerfaust sa...

rättelse; det är ingen skogshuggartrend som råder utan en gruvarbetar/konduktörtrend.