fredag 19 november 2010

Läs här. Viktigt!


Pa-a-a-anzerfaust, du var så mycket bättre förr. Ja, så hade det kunnat låta ifall jag blev namedroppad i en Håkan Hellström-låt. Det är sant, jag har inte så mkt roligt att skriva om längre. Anledningen? Tidigare var jag bitter och cynisk, nu är jag äntligen en lycklig människa. Lite enkelt kan man väl uttrycka det som att jag har haft den otroliga turen att träffa en fantastisk kvinna som introducerat mig till biodynamisk kost. Stoppar du i dig bajs, så mår du såklart som bajs efter ett tag. Det är därför biodynamisk föda är så viktig, inte bara för den fysiska kroppen utan även för eterkroppen och astralkroppen. Vi är alla delar av den kosmiska minnesbanken. Även själva solsystemet ska ha "reinkarnerat" ett antal gånger, enligt akashakrönikans minnesbilder. Närmare bestämt fyra gånger. Första gången bildades bara ren värme i olika formationer. Denna har idag förtätats till den rent fysiska materien. När solsystemet inkarnerade på nytt bildades gaser. Dessa har idag förtätats till å ena sidan vatten, å andra sidan de eteriska krafter som frambringar organiskt liv. Tredje gången solsystemet inkarnerade så bildades, förutom den ursprungliga värmen och gasen, något som liknade flytande ämnen. Dessa ska idag ha återuppstått som djurvärlden. Först under jordens innevarande inkarnation ska fast materia ha bildats, och därmed ska människan ha utvecklats. För varje inkarnation har solsystemet fått en mindre sol och fler planeter. Ytterligare tre inkarnationer ska "avvecka" eller förandliga först det fysiska, sedan det eteriska och slutligen även det astrala. Människoanden ska då ha införlivat och förandligat de tre naturrikena genom kristuslik kärlek, offerkraft.

2 kommentarer:

Fula Edith sa...

Älska det här inlägget!

Panzerfaust sa...

Rudolph Steiner hade alla svaren!