söndag 25 juli 2010

Deftones: Rocket Skates

Ujuj. Alltså, det här med numetal har ju såklart några redan fattat att det var mest på skoj. Det var mest tänkt som en stor uppvärmning för bandet jag ville skriva om, Deftones. Jag skulle egentligen inte ens säga att Deftones är numetal om det inte var för ett avsnitt av MTV Cribs där dom besöker den där fula sångaren i Linkin Park, han som ser ut som att han har cancer. Iaf, tv-teamet slussas runt i hans osmakliga jävla hus och kommer tillslut till terassen där plötsligt Chino Moreno står och röker. Och den där äckliga lilla snubben från Linkin Park presenterar honom som "my good friend Chino, the ancestor of numetal", shit, jag trodde aldrig jag skulle lyssna på Deftones igen efter det. Men men, vem är jag att döma den stackars Chino, klart att jag också skulle vilja stå och röka en cigg på en stor jävla terass i Hollywood Hills, även ifall personen som bjöd in mig hade blivit stenrik på att kopiera min musik och sedan prångla ut den till barn och övrigt white trash (ja, barn är white trash, vita barn alltså). Den som skrattar sist skrattar bäst, Deftones blir bara bättre och släppte en ny skiva medan Linkin Park, tja, dog inte dom i AIDS eller nått? Eller var det inte dom som skulle spela för fångvaktarna i Abu Ghraib men istället blev kidnappade och senast sågs i en sådan där halshuggningsfilm från Al Qaida (eller usch, får man ens skoja om sådant)? Iaf, den här videon, Rocket Skates tyckte jag var ok, dels för att Chino verkat typ ha tappat 15 kilo, dels så är det ok foto, visserligen en hel del gitarrhamrande men det verkar ju vara obligatoriskt i sådana här videos. Chino ser lite sådär gubbcool ut, han har fimpat hoodien och de säckiga jeansen och istället dragit på sig en skjorta, han börjar helt enkelt se lite gammal ut men det gillar vi. I videon hänger han med en fotomodell som är typ hälften så gammal som honom och han är fett orolig att hon ska inse att han bara är en gammal gubbe och lämna honom för en jämngammal kille. Han ba "öh, ta med den här stiletten, ok?" Hon lattjar lite med den för hon är en sån där typisk snygg tjej som tror att hon är lite arty bara för att hon hänger med medelålders gubbsjuka fotografer och videoregissörer. Hon tror att dom vill hänga med henne för att hon ger dom så himla mkt intellektuell stimulans (i Stockholm vimlar det av lillgamla tonåringar som tror att 40-åriga dj:s och reklamare vill vara med dem bara för att dom är så himla häftiga och smarta, eeeh?). Don't worry, Chino, vill man säga till honom, den där bruden kommer aldrig vilja gå tillbaka till sitt vanliga jobb. Hon har lyssnat på ditt skitsnack så länge att hon typ tror att hon är Nico i Velvet Underground. Hon är asdjup. Hon ska måla tavlor i aquarell resten av livet som ingen vill köpa, men det gör inget eftersom Chino har massvis med dollar kvar från tiden då musik såldes på CD och köper tavlorna till överpris bara för att han gillar henne så mkt. Men det fattar ju inte hon såklart, hon tror att hennes tavlor är the shit och målar ännu fler och får Chino att boka stora vernissage åt henne. En dag vill hon att Deftones ska spela på hennes utställning och Chino, whipped som han är, säger ja. Men resten av Deftones har tröttnat på hennes divalater och vägrar ställa upp. Han bönfaller dem. "Gör det här för mig nu, grabbar, jag älskar henne och hon lämnar mig ifall ni inte ställer upp, sjyssta! SJYSSTA!" Men dom är trötta på hans bullshit och ba "nä, you are on your own". Äh, jag tappar tråden. Kolla på videon istället:

2 kommentarer:

Fula Edith sa...

jag kollar om jag kan hitta tråden.

Panzerfaust sa...

Tack! Jag har väldigt svårt att hålla mig till ämnet, jag tänker att jag ska skriva om en sak och sen blir det oftast något helt annat.