onsdag 11 november 2009

Ni bad om det.


I lördags var det dags för lajv igen. Jag hade klätt ut mig till Mordor Dark Elf och Margaret en Odalh Mordor Dark Elf. Med är även Kristina som Odahl Strider Dark Wizard. Det kändes upplagt för en riktigt skön dag när Emil dyker upp utklädd till en Arlifax Mordor Dark Elf, dvs level 20 fastän han bara har varit med ett par gånger tidigare. Så jag konfronterar honom såklart och frågar vad fan han sysslar med. Vadå, svarar han, jag får väl klä ut mig till vilken Dark Elf jag vill eller? Jag påpekar att vi faktiskt följer de officiella reglerna från G.O.R.P. och att att jag tjänat ihop ca 100 gånger så många experience points som honom men trots detta inte har nått level 20. Emil bara skrattar åt mig och säger, lugna dig, det är ju ändå bara en lek. Jag svarar att det inte alls är någon jävla lek, ifall han vill spela som Arlifax Mordor Dark Elf så får han för fan tjäna ihop de experience points som behövs precis som alla andra. Margaret och Kristina fnissar åt mig och det gör mig ännu mer irriterad. Emil suckar och vänder sig mot dem och säger att han ändå inte vill vara med längre, att han har Terminator Salvation hemma på DVD och ifall någon är intresserad så kan dom få följa med hem till honom och se på den. Kristina säger att hon fryser och att det kanske vore bättre att se Terminator Salvation istället, att vi kan fortsätta spela när det blivit vår istället. Jag svarar att vädret för fan är perfekt just nu för i Mordor regnar det för helvete dygnet runt och vi kan inte spela Mordor Dark Elves på någon fucking jävla vårdag, isf kan vi lika gärna lägga ner hela skiten. Margaret säger att jag beter mig konstigt och att hon följer med och ser på Terminator Salvationoch vi kanske kan höras imorgon istället. Jag säger att dom kan dra åt helvete för jag tänker för fan spela själv isf, jag har spenderat månader att bygga min Mordor Dark Elf-rustning och jag tänker för fan inte låta Emil förstöra alltihopa med sin jävla Terminator Salvation-DVD. Dessutom, säger jag till Margaret, så hade jag den hemma förra veckan men då sa du att Terminator Salvation hade fått dåliga recensioner och du hellre ville se The Crystal trots att jag tycker att det är en barnfilm, kanske ev en äventyrfilm, men absolut inte lika komplex som Terminator Salvation. De tre vänder mig ryggen och går mot busshållplatsen och jag plockar upp den största sten jag kan hitta, rusar ifatt dem och slår den så hårt jag kan i huvudet på Emils Arlifax Mordor Dark Elf-rustning (som jag tycker ser lite billig ut). Han faller handlöst på marken och ur huvudet rinner det sjukt mkt blod och grejer. Kristina skriker jättehögt så jag tar upp stenen och slår den i huvudet på henne också. Margaret ser chockad ut men börjar springa ifån mig in i skogspartiet. Jag plockar upp stenen igen och går efter henne. Du skulle ha tänkt dig för Margaret, tänker jag. Nu har du verkligen ställt till det för dig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

dom jävlarna

Magnus Lundgren sa...

asså, jag hatar också såna som fejkar med reglerna och inte tar leken på allvar. helt rätt att plocka fram stenen. du kunde använt latexsvärdet också. själv ströp jag en gång en pretentiös svartalf i hans egenfärgade lösskägg. tog säkert två minuter innan han slutade gurgla. jävla svartfolkswhiggers alltså.

vote mordor!

Panzerfaust sa...

Vad hände med Lou Reed, dödade du honom?

Kungen sa...

jag skulle cutta er alla snabbare än blixten om ni försökte nån sån skit på mig. Stoppa tillbaka stenen hos morder jord och möt mig med svärdet. Sen cuttar jag er, hårt och snabbt som blixten för fan

Panzerfaust sa...

@kungen
är du lajvare på riktigt?

Knugen sa...

Jag gillar inte hur du dissar lajvare, det är en folkrörelse lika viktig som Apoteket och alla ungdomspartier tillsammans.

På lajv finns inga lvl, du fattar inte grejern. Man är den man egentligen är, den man var född att vara. Jag är en Dark Knight ibland, Kung Arthur ibland. Jag är båda i samma kropp

Panzerfaust sa...

@knugen
ja, hemslöjdsföreningarna är tydligen jättenöjda över att lajv blivit så poppis. plötsligt vill massor av ungdomar lära sig sticka och knyppla. gillar du syslöjd?

Kungen sa...

Jag har sytt lite egna kläder, men egentligen är jag smed. Jag gör brynjor, svärd och knivar. Jag har även gjort bruksföremål som nålar och sylar, slevar och skedar, yxor och byxor.

Kom till Gotlands medeltidsvecka nästa sommar så skall jag utmana dig på duell fucker!

Panzerfaust sa...

@kungen

lätt!