fredag 11 september 2009

Gunz


Snackar man skjutvapen är gatlingkulsprutan ungefär som uttrycket "du är det ja" i Göteborg. Dvs det finns inget som kan toppa det. Åtminstone inte ifall man sett filmen Predator där commandon Blaine typ röjer halva amazonas med sin gatling gun. (Jag gjorde faktiskt en liknande grej när jag gjorde min värnplikt men det får bli en senare historia). Skulle nu svininfluensan ta död på större delen av mänskligheten och vi tvingas leva i ett post-apokalyptiskt samhälle skulle gatlingkulsprutan stå högst på min önskelista. Eftersom den förmodligen är på tok för tung att bära runt på (Tja, inte om man får tro alla dataspel, tex doom mfl. Vad är doom kanske någon tonårig läsare undrar? jo, läs här isf)). Var var jag? Jo, alltså, den är så tung att jag hade svetsat fast min på min cheva van (#2 på min önskelista). Helst med en liten turret så jag hade kunnat spreja bly i 360 grader. Chevan hade jag sedan även bepansrat. Jag hade svetsat fast tjocka metallskivor för fönstren och sedan sågat upp smala springor som man hade kunnat se ut genom. Ammunition då, tänker ni? Ja, jag vet inte riktigt. Alltså gatlingen i sig är ju ganska tuff att komma över så jag hade nog räknat med att fick jag väl en sådan hade jag nog fått ammun på köpet liksom. Verket hade sedan toppats av med en stor plog framtill. Till detta hade jag burit en outfit i läder och matchat med hockeyskydd på axlarna.

Jag välkomnar apokalypsen.

Inga kommentarer: