torsdag 3 mars 2011

Wolf Creek (2005)


Ok, att försöka skriva en vettig recension av Wolf Creek samtidigt som man lyssnar på Frank Ocean är i stort sett en omöjlig kombination. Wolf Creek är förmodligen det brutalaste som kommit ur Australien sedan Mad Max 2 (vilket iofs inte säger så mkt), jag känner en person som gillar den här typen av filmer men jag kommer inte riktigt ihåg vad den fick för status på hemskhetsskalan, men iaf, på min skala hamnar den ganska högt. Jag gillar visserligen på sätt och vis sådana här bottenlösa filmer, de känns befriande på något sätt. Och tricket "head on a stick", dvs att få ryggraden punkterad med en Crocodile Dundee-kniv, är något som kommer att hemsöka mig ett tag framöver.
Så, tillbaka till soundtracket till den här texten, Frank Ocean. Gratisskivan nostalgia/ultra har gett mig tillbaka tron på en hel del saker. Särskilt låten "Songs for Women" är så fin att t.o.m. ett cyniskt översittarhjärta som mitt smälter. Finns det någon som helst rättvisa i världen hoppas jag att Frank kommer att tjäna massor av stålar och kanske dyker upp i MTV cribs framöver. Vid den tidpunkten kommer jag såklart blåneka till att jag någonsin skrivit detta, att jag var hög, etc. Texten Now I'm in the lab, always working late. Always sleeping past, the breakfast she makes skulle ju faktiskt kunna handla om mig, iaf om det om att jobba sent på ett labb?! Och texten But she be banging that Drake in my car. I'm so far gone, she stay blasting Trey and his songs, menar han att hans gamla tjej ligger med Drake i bilen eller att hon spelar Drake i bilen? Jag gillar ju iofs Drake, åtminstone Right Above It, men jag skulle fan inte vilja att mitt ex knullade med honom i min bil? Hemskt öde isf. Men han måste mena att hon spelar Drake, eller hur? Stackars Frank Ocean oavsett. Ladda ner mästerverket gratis här. Do it!

5 kommentarer:

Anonym sa...

tror hon lyssnar på trey songz hela dan istället för på franks låtar och ligger med drake i bilen. kanske en helt vanlig drake.

Panzerfaust sa...

Dålig stil oavsett!

I'M A BLOG BUT THATS OK sa...

tusan jeppe jag missa ju förra diskussionen. jag vet inte, jag måste haft något annat för mig.

jag är en del av problemet, det är ju det som är problemet att det är så svårt att inte vara en del av problemet. en gång, var jag så arg så arg, att jag spelade in en punksång om sofi fahrman (jo det är sant), tror du att det hjälpte eller? hahahahahhahaha.

jag tycker att din blogg, iaf dina roliga historier är lite roliga. det får mig att vilja vara sjukt oseriös på min blogg också. då fattar jag inte riktigt vad jag håller på med och skriver om. men mina kineser fattar ju inte svenska, så jag måste ju skriva på engelska och det är svårt med ironi och sånt då kan jag tycka.
men jag måste kanske ha en till på svenska där jag tillåter mej själv att flamsa mer, som du gör.

Panzerfaust sa...

Eh ok.

Anonym sa...

Cocaine for breakfast, yikes!