fredag 11 mars 2011

Urotsukidoji II


När jag var tonåring var bra anime i stort sett omöjlig att komma över. Idag är väl det mesta mainstream för den trötta world of warcraft-generationen, dom sitter där hålögda framför sina datorer och spelkonsoller, bryr sig inte längre om något, blir heller inte imponerade av något. Dom har fått allting gratis och jag hatar dem. Ofta önskar jag att man kunde skicka samtliga 90-talister (samt ett stort antal 80-talister) till Irak så att vi kunde klippa den där navelsträngen en gång för alltid. Det finns säkert 90-talister i Irak redan nu men jag får alltid känslan av att det är fel sådana, helst hade jag viljat se samtliga MMOPR:are, modebloggare, hipsters, etc vakta någon jävla vägspärr i Fallujah resten av mitt liv. Eller så hade de fått komma tillbaka när jag blivit gammal för att hjälpa mig gå på toaletten och liknande. "Just det, det är inte så himla kul jämt, eller hur", hade jag sagt. Nu var det som vanligt inte om det här jag skulle skriva. När jag var tonåring grävde man efter VHS-band längst inne i kartongerna på Dolores. Det var på den tiden som Dolores inte låg vid Järntorget utan vid Passagen och butiken var ett tempel bestående av metal, hardcore, fanzines, tecknade serier och videoband med saker som tex "Faces of Death". Det mesta man kom över var såklart skräp, men ibland hittade man ett fynd. Ett sådant var Urotsukidoji II, den bästa och märkligaste animen jag någonsin sett. Urotsukidoji II gjorde ett enormt intryck på mig och öppnade dörrar som tidigare varit stängda, på gott och ont, eh, verkligen. Iaf, jag har finkammat nätet efter en trailer men någon sådan finns ingenstans att finna, däremot finns det en för Urotsukidoji I: Legend of the Overfiend. Den är ok, helt klart, men serien spårade ur mer i uppföljaren, Urotsukidoji II: Legend of the Demon Womb. Iaf, på wikipedia kan man läsa att Urotsukidoji är "the most recognized adult anime in the world". A pro på adult, tja, så innehåller ju filmerna ett ganska bra antal explicita scener, tydligen var den dessutom den första animen någonsin med s.k. tentacle rape, bara det känns ju ganska fantastiskt. Så alla av er har kanske redan sett eländet? Well, det hade ni inte gjort typ -90 iaf. För då fanns inget internet som gjorde allting så himla lättåtkomligt för er. För då var ni inte ens födda. FALLUJAH!!!

Inga kommentarer: