tisdag 28 december 2010

SxE HxC


Ifall det är någon mer än jag som blir nostalgisk såhär på julen så kan jag rekommendera att besöka bloggen Olde Tyme Hardcore. Känner du dig helt lost vill jag vill speciellt rekommendera pärlörhängen såsom Up front - Spirit, Battery - Only the diehard remains, Rejuvnate - Moment of truth och såklart Judge - What it meant. Men, tänker den insatte bloggläsaren, varför tipsar du inte om Damnation, hela SxE-scenens kanske mest bortglömda skatt? Well, just Damnation fanns inte på Olde Tyme Hardcore, men Damnations, eller Damnation AD som de blev tvugna att kalla sig, - No more dreams of happy endings finns att hämta här. Helt sjukt bra faktiskt.

11 kommentarer:

Fula Edith sa...

Som en nyårspresent ju! skitsamma jag gör en : ) här ändå.

Panzerfaust sa...

Jag förutspår att straight edge kommer att göra storstilad comeback 2011. Somliga av oss skulle nog behöva det.

Fula Edith sa...

Kanske. Tittade på lömska pilbågefilmen nyss och den var rätt bra.

Panzerfaust sa...

Visst var den? Belgien verkar vara ett märkligt ställe.

Fula Edith sa...

Som vanligt med film så finns det en massa brister hit och dit. Men jo den förvånade mig många gånger med att vara just bra på ett obehagligt vis.
Som en mardröm som en sann typ.
Belgien står inte på topp tio flytta till land.

Panzerfaust sa...

Obehaglig? Jag hade gärna gått med i deras pilbågssekt. Och bli pånyttfödd verkar också ganska trevligt. Negativt med Belgien: Pedofilpartiet.

Fula Edith sa...

Stora sår som det växer långa svarta hårstrån från är smått obehagligt.
Skjuter gärna pilbåge, födas på, nytt nej tack, orkar ej vara sju år igen.

Panzerfaust sa...

jag tror sju år var min peak.

Fula Edith sa...

Det tror jag nästan med, har några mer gömda filmtips?

Panzerfaust sa...

Jag hinner knappt se någon film numera så du har säkert bättre koll än jag. Jag kan rekommendera Harry Potter, har precis sett del 4 och de håller sjukt hög klass.

Panzerfaust sa...

Har du inte sett Monsters (2010) så är den ett måste. Kanske bästa filmen 2010.
http://www.imdb.com/title/tt1470827/