onsdag 18 augusti 2010

Hisingen, det goaste stället du kan tänka dig.


Mottog precis spybars veckoutskick, alltså man kan ju ifrågasätta varför jag fortfarande får det överhuvudtaget eftersom jag hellre skulle äta rakblad (obs. ref) än sätta min fot där igen. Iaf Salvatore Scappini skriver "Var på Way Out West med mina brudar. Men i Göteborg är man inte ball. Helvete också."
Vissa dagar är man alltså stoltare än andra att över att vara göteborgare, eller fd göteborgare åtminstone. På bilden ovan; Vågmästareplatsen. Om jag en dag gör en sk Oskar Linnros ska min första singel heta 'Åh Vågmästareplatsen', den ska innehålla lite lösryckta historier om just denna plats. Bla om hur Dissections sångare Jon Nödtveidt mördade en homosexuell kille i Rambergen precis upp till höger på bilden. Om hur vi brände en förmögenhet i femkronor på 'Prisoners of War', 'Double Dragon' och 'Robocop' på Morgans gatukök även om det oftast var Räkan som betalade (till vänster i korsningen). Om den sk diskoteksbranden som ägde rum rakt ner längs spåren på bilden. Om Q8:an som blev ett halalslakteri (i korsningen). Om hur jag faktiskt blev konfirmerad i kyrkan strax utanför bilden till höger (och blev så nervös så jag fick hjärnsläpp, glömde allt vad jag skulle säga och istället "improviserade" själva cresendot så att säga). Om hur X-team tog över lokala mc-klubben och eftersom Red & White Crew, Wolfpack, Somaliska föreningen och albanska föreningen redan fanns i samma område blev Ångpannegatan (utanför bilden till vänster) snabbt sveriges mordtätaste gata (det är helt sant faktiskt). Om hur DP och Jim skulle bygga ett koncentrationsläger längs Kvillebäcken (rakt ner på bilden) och drog el till ett stängsel eller liknande. Om hur Jim, som för övrigt brände ner Lundby nya kyrka (typ bakåt in i kameran), blev knivmördad när jag var sexton. Jag kan hur många historier som helst om denna plats. Det är ett fint ställe, Vågmästareplatsen.
Inga Gårda kvarnar och skit vid Vågmästareplatsen. I bakgrunden, Hisinge Hus.

8 kommentarer:

Anonym sa...

brukar tänka på dig när jag runkar.

Panzerfaust sa...

sjysst kommentar av dig med tanke på att jag faktiskt citerade dig i texten? är det tacken?

Panzerfaust sa...

dessutom vet jag att du inte runkar.

Anonym sa...

ok, jag ljög. fin text hursomhelst, du är ett fynd.

Panzerfaust sa...

tack. du är en fin flicka också trots att du har tourettes.

Panzerfaust sa...

Och "hellre äta rakblad än..." är ett väldigt bra uttryck som jag kommer att använda ofta.

Anonym sa...

"Jim, som för övrigt brände ner Lundby nya kyrka"? berätta mer!

Panzerfaust sa...

varför det?