måndag 30 augusti 2010

We gonn find you!


Hmm, jag visste inte riktigt ifall jag skulle lägga upp de här eller inte. Saken är ju att historien inte är speciellt rolig. En kvinna i fattiga Lincoln Park utanför Chicago har blivit utsatt för ett våldtäktsförsök och hennes brorsa är såklart aslack över detta och, tja, det är väl absolut ingenting man borde skoja om. Men det gjorde iaf 'Autotune the News' som omvandlade broderns varningar till numera ganska klassiska 'bed intruder song'. Dom brukar ju annars mest skoja med Fox-reportrar och amerikanska högerpolitiker så att ge sig på ett borderline crackhuve som just tvingats rädda sin syster från att bli våldtagen kan ju kännas lite lågt. Om det inte vore för att det faktiskt blev en sådan himla bra låt? Men alltså, vad är grejen med brorsan egentligen? Kan någon förklara? På forum på nätet har han beskrivits som bla "skön", jag skulle säga att han känns allt annat än skön. Men det är oerhört faschinerande oavsett.
Tidigare grejer från ATN har varit smålustiga men sällan särskilt spännande musikaliskt. Oftast kan man inte ens påstå att dom gör musik, trots autotunern blir det ändå mest prat till halvtrista beats, det är skoj första gången men blir snabbt tröttsamt. 'Bed Intruder song' är dock det gyllene undantaget som snabbt seglade upp till 3:e plats på iTunes R&B-lista.

Tydligen hade faktiskt Autotune the News vissa betänkligheter ang videon, man kan läsa mer om spektaklet här.

6 kommentarer:

Panzerfaust sa...

Mitt Google Analytics verkar ha krashat eftersom det säger att jag har haft en besökare sedan den 2:a Augusti. Så illa kan det väl inte vara? Nån klickar ju iaf i Deja Vu-knappen etc?

Panzerfaust sa...

Använder ni någon slags anonymiseringstjänst eller något?

Fula Edith sa...

Jag använder statcounter den känns lite bättre än googla analytikern för jag har haft fler besök än en sedan den 2.a Augusti.
Och jag vet att jag har varit inne o snokat på din sida fler än en gång.
Fast iof ett av näten jag sitter på har dolt ip ett annat har det inte så vad vet jag.
Bla bla bla.

Panzerfaust sa...

Statcounter eyyy? Skratta ni, en dag är det jag som bestämmer.

Fula Edith sa...

Ok.

Panzerfaust sa...

Ok, statcounter installerad.