måndag 26 april 2010

Under konstruktion


Funny Games (2007) är en av mina absoluta favoritfilmer och det stör mig oerhört att jag har haft orginalet på DVD hemma hos mig i över ett år utan att jag har sett den. Jag har t.o.m. en hel box med filmer av Michael Haneke som jag aldrig ens öppnat. Jag har helt enkelt inte tid. Inte har jag haft tid att skriva något vettigt på den här bloggen heller. Men; så snart allting lugnar ner sig skall jag smälla till med en episk skrift om en familjepatriark, en kuvad familj, starka känslor som svarsjuka och besvikelse. Det kommer snart, på ditt internet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar!!!

Fula Edith sa...

Jag gillar hans funny games från 1997 tre resor mer.
När du inte har tid titta på den.

http://www.imdb.com/title/tt0119167/

Panzerfaust sa...

Det är den jag syftar på med originalet, den ligger hemma och samlar damm.

Jag hinner inte skicka presenten denna vecka förresten, den kommer nästa.

Fula Edith sa...

Bra att den dröjer känns mer spännande så.