fredag 16 april 2010

Bloggrecensioner, del 1

Ok, ros och ris. Jag skäms lite för att ha orkat skriva det här inlägget för det känns så fruktansvärt meningslöst och visar bara att jag typ inte gör något vettigt på min arbetstid.

Esgieqroue: Bättre än så här blir det inte på internettet. Tyvärr har esgie meddelat att det inte blir några fler uppdateringar och det gör han, trots att det känns trist, helt rätt i för han har strött pärlor för svin ett bra tag nu. Han har dessutom skrivit den roligaste Bret Easton Ellis-pastischen någonsin: ”Jag svarar: ”Lemmings? Är det inte det där spelet med en massa blå hamstrar som går i en lång rad? Jag vet inte, jag tycker det är något… kommunistiskt över hela grejen med det spelet. Håller du inte med, Owens?”. Owens tittar på mig. Han har på sig svart Brooks Brothers-kostym. Plötsligt börjar han skratta. ”Hon sa Les Mis’, inte Lemmings! Herregud, jag trodde ni Princeton-killar var kultiverade!”

Nadja in Absurdum: Nja, jag känner egentligen bara två personer som skriver en blogg och Nadja är den ena av dem. Exakt vem hon riktar sig till med sin blogg vet jag inte riktig, en sak är uppenbar dock, det är inte till mig. Förmodligen är jag inte tillräckligt smart för att uppskatta hennes inlägg om politik och kultur m.m., men det gör förmodligen hennes övriga överklasskompisar som inte behöver arbeta utan kan ägna sig heltid åt nöjen som att fotografera och spela musik etc.

Fula Edith: Jag har ett ganska komplicerat förhållande till konstskolor. Jag tror att de flesta som läser på konstskola mest gör det för att de är för lata för att ha ett riktigt jobb eller läsa en ordentlig utbildning. När jag var betydligt yngre gick jag på regelbundet på konstskolefester för att 1) ölen var billig 2) konststudentskorna var i regel lättfotade. Iaf, Edith känns visserligen ganska mkt konstskola och skriver en massa förvirrade texter som jag inte fattar ett smack av, men bilderna är oftast intressanta, länkarna likaså (Abruptums myspace wtf!?!) och hon verkar ha sett fler underliga skräckfilmer än jag.

Made by Noemi: Noemi är den andra personen jag känner som skriver en blogg och förmodligen blir hon arg över att jag ens vågar nämna henne i sammanhanget. Iaf, hennes blogg handlar väl främst om hennes egna klädmärket men det dyker även upp diverse poster om böcker hon läser, filmer hon sett, om hennes nya frisyr, glasögon, etcetera etcetera. Hon gillar glossiga magasin och har samma humor som dina far- och morföräldrar. Noemi är dessutom söt som en docka, men det syns inte i hennes blogg. Ständigt återkommande tema; hon jobbar för mkt.

Fanatic: Jag antar att de ska försöka verka märkvärdiga? Den här sidan är iaf en stor källa till humor. Tydligen är det numera hippt bland kidsen att ha Asperger.

Niotillfem: Alltså, jag kan inte, jag kan verkligen inte, låta bli att inte gå in på den här bloggen. Sandra lägger upp bilder ur hennes perfekta liv och allt är så himla fint, flott och gulligt. Alla är AD:s och Copywriters och de äter på PA o Co i stort sett varje dag, reser till NYC och Tokyo varannan helg och varje onsdag får Sandra en ny väska från Miu Miu eller något annat skrytmärke. Tja, det verkar ju onekligen ganska soft att tillhöra härskarklassen. Ibland, jag vet inte riktigt varför, kan jag önska att Sandra en dag postar om hur hon o Co blivit rånade av ett kickersgäng från Norsborg eller liknande(ett öde som jag iofs önskar alla som har glasögon, gillar Erland Öje, samt brukar gå till Strand på lördagskvällar), som ett slags bevis på att vi trots allt lever i samma dimension.

Johan Hurtig: Alltså, precis som med niotillfem så bör jag kanske inte vara en sådan hater, det är ju egentligen väldigt snällt att somliga släpper in oss anonyma åskådare i sina liv. Johan verkar ju vara en åtminstone normalbegåvad kille, jag läste ”Urban Yngre Övre Medelklass” tidigare och uppskattade den, så han borde ju själv inse att han ser ganska utvecklingsstörd ut när han försöker posa som en annan James Dean i ungefär varje inlägg (och de där höjda ögonbrynen, ”oj, tog du en bild på mig nu, det hade jag ingen annning om!?!”, lurar ingen). Och dagens outfit? Hallå, 2005 ringde precis och vill ha sin blogg tillbaka.

5 kommentarer:

Kaffet sa...

förvånad och chockad att du inte tagit med någon av alla mina alster.

Panzerfaust sa...

Ok, ev kommer en recension av "En kaffeexpedition", vad som talar emot är att den inte är aktiv. Det känns inte så skoj att recensera en död blogg.

Kaffet sa...

ja, det är sant. Dessutom är dom inte speciellt intressanta

Panzerfaust sa...

Jag visste inte ens att du hade ett sådant gediget kaffeintresse?

Kaffet sa...

jodå, jag älskar kaffe och jag älskar maskiner