onsdag 7 april 2010

Film som jag har sett men som inte ni sett (3)

The Brøken (2008)

Ok, här tipsar jag ju normalt om filmer som jag skryter över att ingen annan sett men denna gång är filmen rent av ordinär. Du kanske till och med har sett den denna gång. Iaf, Engelsk skräck, I love it. Engelskmännen har ju lyckats skrapa ihop ett par riktigt hyggliga rullar de senaste åren, jag tänker främst på Eden Lake och The Children, men nu även The Brøken (eller hallå, den kom för två år sedan, duh!). Som vanligt är det ett par grejer jag uppskattar extra mycket: 1) fotot är hur fint som helst 2) huvudrollsskådespelerskan är typ vansinnigt snygg 3) äntligen någon som uppmärksammar att speglar är läskiga 4) när filmen är slut så tänker man ”men, hur hängde det där ihop egentligen?”. Tyvärr står punkt fyra även för den dåliga kritiken, dvs en del grejer hänger verkligen inte ihop i den här filmen (funderar man lite över handlingen blir ett par detaljer, eh, väldigt underliga men jag tänker inte avslöja några spoilers denna gång. Vi tar diskussionen i kommentatorsfältet, ok? *Suck*, som om det skulle hända liksom).

het i plastpåse

6 kommentarer:

Fula Edith sa...

Laddar den nu!

Fula Edith sa...

Eller nej vänta nu när jag imbd.ade den insåg jag att jag redan sett den.

Panzerfaust sa...

Hmm, jag kanske ska byta titeln till film som jag har sett och som några av er kanske också har sett, del 1.

Panzerfaust sa...

Jo, det var ju en del logiska volter i den hära alltså. Tex, huvudpersonen var ju i själva verket sin mordiska spegelbild, men var egentligen ganska snäll, dvs tills hon insåg att hon var en mordisk spegelbild och blev mordisk igen.

Panzerfaust sa...

sen är jag skeptiskt till att man kan mörda någon genom att trycka in handen i munnen på personen.

men annars var den ok.

Panzerfaust sa...

jo, och varför försökte hennes pojkväns mordiska spegelbild mörda henne (eller något) med tanke på att hon ju var sin egen mordiska spegelbild?