torsdag 21 oktober 2010

The Walking Dead


Jag kollar på tv-serier ibland, visserligen inte lika hardcore som många av mina bekanta men ändå. The Wire har jag såklart sett, för det måste man ha gjort ifall man bor innanför tullarna i Stockholm, annars riskerar man bli kallad för bondlurk. Rome har jag också sett. True Blood, Entourage, Mad Men, Eastbound and Down, Californiacation, Arrested Development, Generation Kill, hmm, vad mer? Jag har säkert glömt några stycken. Jo, iaf, här kommer den oumbärliga informationen, om mindre än två veckor har The Walking Dead premiär och det roliga är att ingen av er har hört talas om den ännu men om ett tag kommer ni alla snacka om den och var hörde ni om skiten först, jo, på Bronken. Gäsp. Som vanligt först med de intressanta nyheterna. Jag har ju då såklart redan läst 11 av de, öh, 14 volymerna av den tecknade serien som serien baseras på och den känns verkligen helt ok. Mitt zombieintresse har visserligen mattats lite av de senare årens överexploatering (samt kanske att jag numera är vuxen?). Men filmer som Dawn of the Dead, Day of the Dead etc fascinerar mig fortfarande. Jag har ju, som ni redan läst, redan börjat planera för min överlevnad i zombievärlden och en komplett guide är på väg och följer snart (förhoppningsvis).

Inga kommentarer: