fredag 10 september 2010

Så funkar det.


Den trogna läsaren vet ju att jag redan i februari 2008 utnämde FuCKT till 2000-talets bästa skiva. Well, det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess och jag tar tillbaka mitt påstående (2000-talets bästa skiva är givetvis Board Up The House med Genghis Tron). Man skulle rent ut av kunna påstå att jag tycker direkt illa om Salem numera. Varför? Jo, främst för att Lisa Millberg smällde upp en stor salem-logga på rodeo.net och listade typ Brustreet som en av 2000-talets 100 bästa låtar. Aj, kände jag direkt, bäst att hoppa av det sjunkande skeppet så snart som möjligt, och mkt riktigt, idag har massor av opålitliga modebloggare namedroppat eländet (Bla en som jag tidigare hånat här på Bronken och senare blev anklagad för att näthata). Nu senast har säkert alla redan läst Strages sammanfattning av hela genren (ghost'n'b, chillwave, witch house etc), dvs eklusiviteten är för alltid borta. Nu tycker säkert någon att jag överdriver lite men så här funkar det iaf för mig. Sorry ok? Vad som är poppis för tillfället kan vara ett gissel, jag vill minnas att undertecknad i höstas försökte få biljetter till SunnO))) men möttes av beskedet att de tagit slut innan de ens släppts och fick surt följa diverse mediaprofilers (som såklart fått gratisbiljetter) hånfulla uppdateringar från konserten på twitter, varav de flesta 1) aldrig hade hört Sunn innan 2) gnällde mest över att det var för mkt bas 3) gick innan konserten var slut eftersom de blev illamående. Jaja, så kan det gå. Förhoppningsvis kommer aldrig progressiv metal, cybercore mfl bli riktigt så hypade att man blir utan biljetter. Och Watain sista oktober var heller inga problem att skaffa plåtar till. Så vi ses där hoppas jag? Ser ni en kille med spikrakt långt svart hår, kroknäsa, slokhatt rökandes en sådan där medeltida pipa med långt skaft så är det jag. Jo, just det. Salems senaste skiva är faktiskt ganska hygglig ändå, alla modebloggare till trots, den går att ladda ner här.

4 kommentarer:

Fula Edith sa...

Onej fuck jag som lagt upp en salembild på min blogg.

Fula Edith sa...

och vi ses sista oktober.

Panzerfaust sa...

*epic fail*

Panzerfaust sa...

Ja Watain blir skojigt. Håll utkik efter slokhatten!