måndag 31 maj 2010

Swedish Death Metal


Jag har precis börjat läsa boken Swedish Death Metal (Sorry, Kleine Bruder, har inte kollat bokus.com, är den billigare där får du gärna länka). Iaf, jag känner mig jätteinspirerad att lyssna in mig på Death Metal igen, en genre som jag märkligt nog aldrig varit speciellt insatt i. Jag lyssnade lite på Entombed etc när jag var tonåring men gick direkt till extremare saker typ black metal och grindcore och avfärdade death metal som ointressant. Nu är det dags att tänka om har jag insett och jag ska genast täcka upp denna lucka i min allmänbildning. Iaf, Swedish Death Metal är skriven av Daniel Ekeroth, även känd som Daniel Dellamorte, ni som kollade Baren under 90-talet vet vem jag snackar om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kolla upp obituary från florida isf!

Panzerfaust sa...

Obituary, ok, will do.