torsdag 7 februari 2008

Legosoldater





När jag var liten hade jag en kompis som skulle ha älskat det här. Vi lekte alltid med lego ihop. Jag brukade bygga städer tillsammans med Pappa på kvällarna. När staden var klar ville min kompis alltid leka en lek som han kallade "förgörarna", det innebar att alla brandmännen (de enda figurerna som hade svarta uniformer) en dag kommer till staden med tåg. Dom förslavar hela stadens befolkning och kör ut dom till ett läger långt utanför staden. Där torteras de oskyldiga medborgarna och mördas tillslut metodiskt, vanligtvis med gas eller genom arkebusering. Jag brydde mig inte så mkt eftersom jag bara ville leka lego, men för min kompis var det någonting helt annat. När vi blev tonåringar gick han med i VAM och satte upp en stor tysk flagga på väggen i sitt pojkrum. Efter det så hördes vi inte så mkt och nuför tiden kör han taxi enligt Texas.

Inga kommentarer: